Friday, September 27, 2013

AIR MATA :'(

Assalamualaikum and selamat sejahtera. hm, harini dah genap 2bulan aku tak balik johor. ya allah, sumpah aku cakap aku sangat rindukan ibu and abah. ya aalh sakitnya , peritnya, susahnya hidup tanoa seorang ibu dan abah disisi. bukannya aku nak cakap aku ni anak yang always nak dduk bawak ketiak mak ayah. tp fikirla anak mana yang tak rindukan parents dorang setelah dah lama bepisah. sedangkan ada yang kat luar sana yang baru sehari bepisah pun dah tak sanggup. org yang dah kawin senanng la cakap.

"alaaaa. lekk laaa. kan tengah belajar. belajar betyl betul. kejap je tu. nnti dah grad balik dduk la dengan dorang lelama mana yang kau nak . mak ayah kau kat sana okay okaay je tu. takyah la nak risau sangat. kau kat sini kan ada kawan kawan. ramai lagi yang ada. haa, kalau ada kengkawan tu ajakla dorang lepak ke. jejaalan memana ke. nnti tak lama hilanglah swdih tu, hilanglah kemurungan tu. kejap je weyh. kau sabar kay. dalam solat, kau doakan yang dorang selamar sentiasa " 

okayy, tu la kengkadang ayat yang sering diutarakan kepadaku. weyhh, aku cakap. mmg la senang korang cakap semua ni bagai. sbb korang study kat sini, korang stay dengan parents korang. paling tak pun rumah korang dekat dekat. so every weekends korang boleh jenguk, boleh spend time dengan dorang bagai. haa, ni ceq nak habaq mai yang ceq ni apa ceqita ? takk ke rasa nak mengamuk setiap kali dorang cakap amcam tu ? aku ni takdelah kaya mcm anak raja. takdelah senang mana. setakat mana je yang aku mmpiu rezeki allah aku terima. kalau nak baik semua mesti pakai duit kan ? semua nak pakai duit weyh. sekarang, nak masuk takndas pun nak kena byar smpai 50 sen kengkadang. tandas takdelah tiptop mana pun. mcm benyai jugak adalah. haa, so kesimpulannya kat sini . semua memerlukan ewang mahhh ! jadi aku ni hanya pelajar tau. pelajar IPTS tau. bukan IPTA. haaaa , jalan cerita dia aku mmg nak kena pakai duit banyak. so aku kena jimat jimat. hmmm, sometimes tu aku rasa sedih sgt, and sometimes tu aku rasa mesti terlalu banyak sgt beban yang ibu and abah dah tanggung. smpai rasa kengkadang tu nak je benti belajar and cari keje. tp aku mmg tak ckup masa. air mata ni dah tak larat nak tahan. aku sgt sgt sgt sgt sgts gt dan sgttttt rindukan dua insan yang melahrkan aku kat muka bumi niiii :'( ya allah , aku dah la nak final exam. aku takut ya allah. aku tak kuat tanpa mereka. hm , korang penah tepikir tak berapa banyak dan  betapa besarnya jasa dorang dr hr petama kita lahir je muka bumi ni. hari petama kkita lahir je dorang dah habis beratus hengget dekat kita, so kiralahh. smpai umur kita sekarang . mesti jumlahnya korang takkan dpt ganti balik. haaaa, kalau ada org kaya tu, m\gkin la duit bg dia tak berapa sgt. dia akam aggp mcm daun je. tp kita ni takdela sedarjat mana pun. so tepaksalah aggp mm emas yg raja kita pakai tu. bukan senang kan nak dpt ? so ? pndai pnadailah kprang fikir dan renung renungkan ehhhhh :') and fikirlah, kita yang baru belajar dan jauh bepisah dengan patrents je dag macam ni.apatah lagi yang parents dia dah meningggal. haa, yang sejak lahir je dah tak dapat nak rasa kasih syg dr insan yang begelar ibu dan ayah. alhamduliilah, aku sbg manusia dimuka bumi allah yang indah ni diberi peluang dan masih dapat merasa kasih sayang dorang yang dah mengalir dalam darah aku sejal lahir lagi. and at the same times aku stilll tak dpt bayangkan kalau satu hatri nnti dorang dah takde, dorang tinggalkkan aku. dengan sape lagi aku  aku nak betedeuh ? aku hnya ada dorang je dekat dunia ni. dan takkan ada pengganti bg diri mereka. ya allah, aku memang dah tak boleh nak tahan dah ni ;'( ya allah, kuatkanlah hati hambamu ini, cekallanlah hatiku, kau kutakanlah hatiku sebagaimana  kau kuatakan diri kedua ibu bapaku semasa membesarkanku, kau berikanlah ku pedoman, kau berika lah ku semangat yang ada dalam diri mereka dan resapilah semangat yang ada dalam diri mereka kedalam diriku. hadirkanlah setiap kasih dan sayang mereka dalam hatiku , dlam tubuhku, dalam jiwaku ya allah . kau kuatkanlah aku ya allah. sesungguhnya kau lebih mengethui yang terbaik dan yang paling betul untuk hambamu ini yg sering jauh terpesong. kau berikanlah aku petunjuk, jalan yang lurus. kuatkanlah aku ya allah :'( aminnn aminnnn aminnn ya rabbil alamin. ibu , abah, terima kasih sbb selalu dan sentiasa bekalkan doa untukn hidup ika kat dunia ni. insyallah ibu, abah. ika akan jd anak sebagaimana yang ibu dan abah doakan. insyallah ;')