Saturday, September 21, 2013

TANPA DUIT :,(

Assalamualaikum and holla. haaa, kalau nak tahu tajuk kita kali ni adalah pasal kalau kite nak something tu kite kene kumpiul apa utk memilikinya ? dah semestinya duit la kan ? haa, so duit la kite kenne ada untuk sara life kite sehari harian/. kalau takde duit mana lah nak cekau semua bende jadah yang kite nak dalam hidup kite an ?haiyoo. kalau yang student pulak. kite belajar untuk mak ayah kite dgn bantuannya PTPTN. then cuba fikirkan sejenak yang kite keje nnti bukan untuk kite bayar balik ke duit PTPTN yg kite pinjaam ? kn ? betul la apa yg aku fkir. korang pun mesti terfikir jugak an ? so aku nak tanya dimana actually pihak kite ? barulah aku nak pasang angan angan untuk nak kumpul duit banyak banyak nak g haji haha.tinggi kan cita cita kau. nenek aku pesan tak salah kalau kite pasang hajat nak g haji tu semua. tp dengan cara yang betul and make sure the source yg kite nak g mengerjakan ibadat ke allah tu adalah dari sumber dan pendapatan yang halal. kalau haram pun rasanya ibadat kite takkan diterima oleh allah. so it will be membaziorr je. haha.so keep the money la from now on. sape yang taknak kan g tempat yang indah tu. rasanya kalau tnya org gila pun dia mesti nak punyalah. kalau rasa tak pecaya nnti kau cubalah ajak org gila dekat tampoi ke memana ke. haa, mesti la, rezeki takkan ditolak punya. hhaaa, kesimpulannya disini yang aku memang tengah TAK ADA DUIT LANGSUNG! nak harapkan duit syiling pun. haha lagilah aku takda. tak boleh pakai la aku ni. hm, kadang kadang tu aku nak mintak dekat ibu abah, tapi rsa serba salah. aku rasa cm nak teriak kuat kuat. every times aku call dorang nak mintak duit mesti aku rsa sebak nak mampos. haaa, rasa mcm aku nilah anak ta guna. selalu sgt mintak duit ke dorang. mmg tak guna kan ? hmm, smpai aku penah tepikir nak buat keje partime utk simpan la siit duit poket aku. tp seriously aku ckp mmg aku takda masa langsung. and aku takda trnport nak gerak manapun. so kalau nak tahu salah sat8u sbb aku moody is sbb ni la. aku selalu fkirkan mak ayah aku. hm, takpelah esok lusa bila aku dah dpt keje bagus, insyaalah aku akan sara hidup dorang and takkan mintak sesen pun dr dorang yb takda penggantinya dalam dunia ni. hehe. kalau  nak save punya pasal aku makan maggie je la. tu pun nanti maggie habis nak kena keluar duit jugak an. haa so kene pakai duit lagi. ishhhh. ggeraaaammm ak cubalah kalau dunia ni takapayh pakai duit. nak apa pakailah daun yang ada tu haa kan senang sikit hidup kalau cm tu. haha. okayy aku kalau layan blogg mesti ngammmmm punya. means ngntok gila babun so baik aku g buat keje apa yg patut dl, bye korangg. fikir fikirkanlah dan selamat beramal. haha.

XOXO Fyyyy :)